گراتن مرغ وسیب زمینی

مطبخ خانومی

گراتن مرغ وسیب زمینی

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

گراتن مرغ وسیب زمینی

موادلازم:

سیب زمینی     900گرم

پیاز               200گرم

سینه ی مرغ       350گرم

قارچ           200گرم

شیر           2/5 لیوان

آرد            2قاشق غذاخوری

خامه          100گرم

نمک وزردچوبه وفلفل         به مقدارلازم

پنیر پیتزای رنده شده            1 بسته کوچک

طرز تهیه:

ابتدا پیاز رو تفت می دیم  نیاز به سرخ شدن نداره همین که کمی نرم بشه کافیه .من پیاز سرخ کرده داشتم استفاده کردم.بعد سینه مرغ رو که نگینی خرد کردیم روبهش اضافه می کنیم وتفت می دیم.بعدش زردچوبه وفلفل رو اضافه می کنیم وتفت میدیم .حالا نوبت قارچ هست که اضافه بشه من قارچ رو به طور جداگانه با مقدارکمی آبلیمو ونمک تفت دادم آبلیمو به خاطر این هست که قارچ آب نندازه.قارچ هارو هم اضافه می کنیم وکمی تفت می دیم وبعدش 1لیوان شیر رو اضافه می کنیم.(1/5 لیوان شیر رو هم که داشتیم با آرد ونمک مخلوط می کنیم )

1/5 لیوان شیر رو هم که داشتیم با آرد ونمک مخلوط می کنیم وبه تابه اضافه می کنیم وخوب هم می زنیم ومی ذاریم تا جوش بیاد وکم کم وبا حرارت ملایم بجوشه تا غلیظ بشه.بعدش خامه رو اضافه می کنیم اگه خواستین پنیر پیتزا استفاده کنین یا اصلا خامه نریزین یا اینکه مقدار خامه رو نصف کنین چون پنیر پیتزا خودش چربه.من خودم چون خامه خیلی دوست دارم 1 قاشق خامه زدم وپنیر هم زدم.کف ظرف سیب زمینی هایی رو که قبلا ورقه کردیم وآب پز کردیم رو می چینیم.

وازموادمون روی سیب زمینی ها می ریزیموصاف می کنیم وپنیر پیتزا می پاشیم.بعدش دوباره سیب زمینی می چینیم بعدش بقیه موادمون رو می ریزیم.و پنیر پیتزا روی همه مواد می ریزیم.

حالا ظرفمون رو توی فر می ذاریم .من توی فر با حرارت 140 درچه سانتیگراد وبه مدت 20 دقیقه پختم وبعدش گریل رو روشن کردم تا روش هم طلایی شد.دمای فرها با هم فرق داره خودتون چشمی مواظب باشین.فر رو هم که به مدت 20 دقیقه باید ازقبل روشن کرده باشین تا گرم شده باشه.

اینم آماده شده ی غذامون....من با سس وجعفری تزئین کردم.

اینم یه برش از گراتن ...

جاتون خالی مزه اش عالی بود...



موضوعات مرتبط: غذای ملل ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 2 تير 1394برچسب:غذای ملل, | 16:8 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.